نفس مامان و بابا، رضــــــــــــــــانفس مامان و بابا، رضــــــــــــــــا، تا این لحظه: 15 سال و 2 ماه و 3 روز سن داره

رضا جونی و من و بابایی

سالروز معجزه

1392/7/27 18:17
332 بازدید
اشتراک گذاری
امروز مصادف با یک از معجزات پیامبراعظم حضرت محمد صل الله علیه وآله و سلم است.
 
 
 امروز 27 مهرماه 1392 هجری شمسی برابر با 13 ذی الحجه 1434 هجری قمری است. در شب 14 ذی الحجه واقعه شق القمر به اعجاز پیامبر صل الله علیه و آله و سلم در مکه رخ داد.[ فیض الاعلام ص 120] برخی نیز قائلند که این واقعه  18 همین ماه به وقوع پیوسته است[وقائع الشهور ص 231]

 

حکایت شق القمر
قریش از آن حضرت خواست تا معجزه ای برای آنها بیاورد، حضرت نیز با انگشت اشاره به ماه کرد، و به قدرت الهی ماه دو نیم شده و باز به هم پیوست.


آیه 1 سوره مبارکه قمر نیز به این معجزه اشاره دارد:« اقْتَرَ‌بَتِ السَّاعَةُ وَانشَقَّ الْقَمَرُ‌ » نزديك شد قيامت و از هم شكافت ماه. تصاویر زیر به خوبی این واقعه را نشان می دهد.

 

 

 


پس از این معجزه با اینکه ابوجهل با چشم سر این معجزه را دید ولی تاب دیدن این معجزه برایش بسیار سخت بود لذا گفت:« این سحر است! بفرستید از شهرهای دیگر هم بپرسند که آیا آنها هم دیدند که ماه دو نیم شد؟! »


وقتی فرستاده ها به شهرهای مختلف رفته و  صحت و سقم این معجزه را خبر دادند باز هم مشرکان و کفار قریش ایمان نیاوردند.

 

 

کاروان سید الشهداء در راه کربلا
در این روز  و در سال 60 هجری قمری کاروان امام حسین علیه السلام که از مکه به سوی کربلا عازم بود پس از طی منازل چهارگانه؛ ابطح، تنعیم، صفاح و وادی عتیق به منزلگاه پنجم، وادی صفراء رسید.


وادی صفراء سرزمینی بود که دارای زراعت و نخل های فراوان. در این منزل مجمّع و عبّاد و همراهانش به حضرت ملحق شدند و در روز عاشورا به فوز عظیم شهادت رسیدند.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (2)

سمانه مامان پارسا جون
28 مهر 92 13:08
خیلی خوب بود ممنون
مامان خمبل و فنقول
15 دی 92 16:14
چه جالب همیشه شنیده بودم شق القمرو. ماجرای پیامبر(ص) رو هم شنیده بودم. ولی نمیدونستم که این همونه ممنون از مطلبتون خدا رضا جونو براتون حفظ کنه منم مامان رضام