نفس مامان و بابا، رضــــــــــــــــانفس مامان و بابا، رضــــــــــــــــا، تا این لحظه: 15 سال و 2 ماه و 24 روز سن داره

رضا جونی و من و بابایی

زلزلهء بجنورد (روز ملی ایمن در برابر زلزله)

1390/10/8 0:31
437 بازدید
اشتراک گذاری

سلام قند عسل مامان

عزیزم امروز (روز ملی زلزله) اولین زلزله عمرت رو با تمام وجودت درک کردی

من ساعت 5 و 5 دقیقه از خواب بیدار شدم تا یک کوچولو سحری بخورم و روزه بگیرم (آخه بخاطر گل پسری 2 سال روزه خوری کردم) ساعت 20 دقیقه از پنج نگذشته بود که من منتظر اذان بودم که یک هو یک صدا مهیبی به گوشم رسید که راستش رو بگم ترسید و از توی اتاق خودم رو توی سالن رسوندم وهمون تور توی حال خودم بودم که بابایی از اتاق اومد بیرون و گفت: زلزله شد نه؟ منم که خود زلزله رو نفهمیده بودم و فقط صداش رو شنیدم گفتم : به نظر ولی یک صدای بدی اومد.

من که از ترس صدا هنوز قلبم تالاپ تلوپ می کرد با این حرف بابایی که بوی نیستی میداد دیگه بدتر شدم.

نماز که خوندیم من برای اینکه حالم عوض بشه از شما برای بابایی گفتم که رضا دیروز که نماز می خوندم ؛تموم که شد اجازه گرفت و مهرم رو برداشت و من که داشتم ذکر می گفتم و می خواستم جانمازم رو جمع کنم با اشاره به رضا گفتم مهر رو بگذاره توی جانماز و رضا هم بهم گفت:" می خوای شکرالله کنی". بابایی هم گفت رضا خیلی زرنگ و حواس جمعه. این حرفای ما شما رو بیدار کرد و بابایی هم که منتظر این بود بغلت کرد و گفت صلاح نیست تنها بخوابه و همه با هم رفتیم که بخوابیم

ی یک ساعتی وول زدی و گفتی می خوام توی اتاق خودم بخوابم و من هم بردمت توی اتاقت و یک ییسکویت خوردی و با هم خوابیدیم. هنوز تازه چشمامون داشت گرم می شد که شیشهء در کمدت شروع به لرزیدن کرد و هر دومون بلند شدیم و نشستیم  و بازم، من  لرزش رو نفهمیدم و فقط آثارش رو دیدم و شما هم اولین تجربه زلزله ت رو کردی .

ساعت نزدیک 7 بود و با هم دوباره رفتیم پیش بابایی و من از شدت ترس بریده بریده بابایی رو از خواب بیدار کردم و خیلی نا مفهوم که مثلا شما نفهمی و نترسی واسه بابایی گفتم که زلزله شد

بوی مرگ فعلا خیلی داغه؛ توی این چند روزه این سومین روزه که داره زلزله می شه اولیش روزی بود که تازه اومده بودیم این خونه؛ دومین بار هم روزی بود که ما مشهد بودیم و فقط خبرش رو شنیدم و امروز...

ظاهرا روی ویبره ایم، خدا بخیر بگذرونه و به جونی ما رحم کنه...

ای وای دستا رو پر از کرم کردی برم ببینم چی به روزه خودت آوردی

 تصاوير زيباسازی وبلاگ،قالب وبلاگ،خدمات وبلاگ نويسان،آپلودعكس، كد موسيقی، روزگذر دات كام http://roozgozar.com

چهارده زلزله در خراسان شمالي
جام جم آنلاين: چهارده زلزله متوالی شهرهای لوجلي و بجنورد در خراسان شمالی را لرزاند.
 

شبکه های لرزه نگاری وابسته به مرکز لرزه نگاری کشوری مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران در تاریخ پنجم دي ماه  از ساعت 5:19 تا 8:05 دقيقه، زمین لرزه هایی را با مشخصات زیر در حوالی لوجلی و بجنورد در استان خراسان شمالی ثبت کرده اند.

لوجلی:  4.2                          05.19.16
بجنورد:  2.6                          05.36.00
بجنورد:  2.6                          05.39.13
بجنورد:  2.0                          05.53.22
بجنورد:  1.8                          05.56.29
بجنورد:  3.4                          06.05.05
بجنورد:  2.6                          06.12.41
بجنورد:  2.5                          06.29.24
لوجلی:  2.9                          06.40.22
لوجلی:  3.7                          06.55.43
بجنورد:  2.0                          07.30.14
بجنورد:  3.6                          07.41.58
بجنورد:  3.1                          07.59.16
بجنورد:  2.8                          08.02.07 (واحد مرکزی خبر)

معاون پژوهشی پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله با تاکید بر اینکه استان خراسال شمالی از مهمترین مناطق لرزه خیز ایران است، اظهار داشت: منطقه خراسان شمالی به ویژه منطقه بجنورد منطقه ای است که سابقه لرزه خیزی زیادی دارد به گونه ایکه در سال1535 در منطقه "راز" بجنورد زلزله ای با بزرگای 7 ریشتر رخ داده است.که بیش از 3 هزار نفر در آن کشته شده اند.

معاون پژوهشی پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله با تاکید بر اینکه استان خراسال شمالی از مهمترین مناطق لرزه خیز ایران است، اظهار داشت: منطقه خراسان شمالی به ویژه منطقه بجنورد منطقه ای است که سابقه لرزه خیزی زیادی دارد به گونه ایکه در سال١٣٠٨ در منطقه "راز" بجنورد زلزله ای با بزرگای 7 ریشتر رخ داده است.

 تصاوير زيباسازی وبلاگ،قالب وبلاگ،خدمات وبلاگ نويسان،آپلودعكس، كد موسيقی، روزگذر دات كام http://roozgozar.com

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (2)

مامان محمد جون
5 دی 90 20:35
سلام عزیزم
ایشالا چیزی نیست,معمولا بجنورد زیاد زلزله میشد البته تا به حال هیچ کدومش خسارت ان چنانی به بار نیاورده
امیدوارم کنار گل پسرمون همیشه خوش باشین

سلام عزیزم ممنونم از محبتت
مامان آرمان(مونا)
5 دی 90 21:07
سلام آرزو میکنم هیچی نتونه شما رو بلرزونه به غیر از خنده هایی برای شادی پسر گلت


سلام عزیزم مرسی از محبتتون